Daily Sports

I år fyller det svenska familjeföretaget Daily Sports 25 år. Med fokus på design som sticker ut och kvinnlig passform har Daily Sports vuxit till att bli en av tungviktarna inom svenskt golfmode. Designfilosofin har funnits med ända sedan början på 90-talet, när grundaren Elisabeth Skoghag började spela golf. Elisabeth hade lång erfarenhet modeindustrin. Som importör producerade hon kläder i Asien och sålde till kedjor som H&M, Lindex, KappAhl och Åhléns. När hon nu såg utbudet i golfbutikerna bestämde hon sig för att ta saken i egna händer. Daily Sports var fött. Idag drivs företaget av Elisabeths dotter Ulrika Skoghag, som själv har arbetat på företaget sedan 2005. Ulrika och Elisabeth är helt överens om vikten att tänka långsiktigt i en värld som blir allt mer fokuserad på snabba förändringar. Gå in och kika på allt nytt här.

Detta inlägg är publicerat i Lifestylegolf magazine. Bokmärk permalänken.